سایت خبری باشینه

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

سایت خبری باشینه

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

[ad_1]

شفقنا افغانستان – معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش توضیحات مفصلی در مورد ثبت نام دانش آموزان و شهروندان و ترک تحصیل داد و گفت که شهروندان برای دریافت کارت پشتیبانی آموزشی باید بدون مدرک به دفاتر حمایت مالی مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا از افغانستان ، به نقل از ایسنا؛ رضوان حکیم زاده در مورد سلام صبح گفت: سال گذشته حدود 540،000 دانش آموز داشتیم که اکثر آنها در دبستان هستند و اکثر آنها شهروندان افغانستان هستند. گفتنی است در سالهای اخیر امکان حضور این دانش آموزان در دوره پیش دبستانی وجود دارد.

حکیم زاده با اشاره به آیین نامه هیئت وزیران سال 95 که پس از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حق دسترسی همه کودکان به آموزش و پرورش وضع شد ، گفت: بر این اساس هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود ، حتی کسانی که سند داشته باشد “آنها کارت اقامت یا کارت شناسایی ندارند.

وی افزود: هر ساله کمیسیون ساماندهی مدنی در مورد نحوه ثبت نام دانشجویان خارجی و به روزرسانی بخشهای مکتوب سالهای گذشته تصمیم گیری می کند و هماهنگی بین آژانسها در این زمینه ایجاد می شود. “در ژوئیه سال جاری به دلیل بخشنامه ای که از طرف اداره کل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور صادر شد ، نه تنها بر حق دسترسی فرزندان شهروندان به آموزش تأکید شد ، بلکه در این بخشنامه آمده است که این دانش آموزان می تواند در همه فعالیت ها شرکت کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برای آن دسته از دانش آموزان ملی که فاقد شناسنامه و مدارک اقامت هستند ، توضیح داد: این اقوام از طریق تماس با خدمات اقامت و استخدام اتباع خارجی یا تماس با اداره کل آموزش و پرورش ، استان ها و یا اداره امور خارجه شهروندان ممکن است کارت پشتیبانی آموزشی دریافت کنند.

حکیم زاده گفت: طبق اطلاعات دریافتی از مرکز آمار ، سال گذشته 210 هزار نفر ترک تحصیل در مدارس داشته ایم که نسبت به سال قبل که 142 هزار نفر بوده است ، افزایش داشته است.

حکیم زاده با اشاره به این موضوع گفت: تعداد قابل توجهی از بازماندگان در سال تحصیلی گذشته با کلاس اولی ها آشنا شدند که به دلیل نگرانی والدینشان از تاجگذاری ، ترجیح می دهند سال آینده در کلاس اولی ها ثبت نام کنند.

نداشتن دانش آموز در شبکه شاد به معنای ترک تحصیل نیست
معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر اینکه رقم 3 میلیون دانش آموز به هیچ وجه صحت ندارد و عدم حضور دانش آموز در شاد به معنای ترک تحصیل او نیست: تعداد زیادی از دانش آموزان که دسترسی به اگر امکان استفاده از زیرساخت های فناوری برای آنها وجود داشته باشد ، در مناطق روستایی عشایری وجود دارد که در بیشتر این مناطق آموزش به صورت حضوری انجام می شده است.

وی گفت: هیچ دانش آموزی به دلیل محرومیت از تجهیزات تکنولوژیکی تحصیل را رها نکرده است. این موارد شامل راه اندازی مدرسه تلویزیونی در اسرع وقت و همچنین اعزام رهبران آموزشی و توزیع کتب درسی است.

200 مدرسه با یک دانش آموز وجود دارد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طی دستورالعملی که از سال 1992 دنبال می کنیم ، با ارسال اطلاعات اسمی در مورد بازماندگان در استانها ، به طور خاص به وضعیت بازماندگان پرداخته ایم. نتایج این مطالعه نشان می دهد که این دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله: مهاجرت ، اشتغال ، تعصب در برخی از مناطق که بیش از دختران رخ می دهد و در عدم انتقال آنها از تحصیلات ابتدایی به متوسطه ، معلولیت ، مشکلات و مشکلات اقتصادی و غیره n . این افراد وارد چرخه آموزشی نمی شوند یا در میانه راه ادامه نمی دهند.

حکیم زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 مدرسه عملیاتی داریم که فقط یک دانش آموز دارند و هنوز به آن معلم اختصاص داده شده اند ، گفت: دلایلی که از حیطه آموزش خارج است باعث ایجاد تعدادی از کودکان شده است. آنها در روند آموزشی گنجانده نمی شوند.

وی افزود: امسال با کمک پیگیری 20 هزار نفر از این کودکان شناسایی و به مدرسه برگردانده شده اند و ما همیشه سعی کرده ایم کودکان به ویژه در دبستان از آموزش هایی که اکنون در حال انجام است بهره مند شوند بنا به آمار رسمی. “98٪ کودکان اجباری تحت پوشش دبستان هستند.

طرح هدف گیری و اسکن هر دانش آموز بر روی یک تبلت و هر تبلت در مدرسه یکی از اقدامات آموزشی برای دسترسی به ابزار هوشمند برای همه دانش آموزان است. تعداد زیادی از اهدا کنندگان کارهای خوبی انجام شده است و تعداد قابل توجهی تلفن هوشمند و تبلت برای دانشجویان خریداری و به آنها تحویل داده شده است.

معاون وزیر آموزش ابتدایی گفت: “این پروژه ها هنوز در حال اجرا هستند زیرا ما معتقدیم که محیط فن آوری پس از تاج می تواند برای غنی سازی یادگیری ، تنوع بخشیدن به منابع یادگیری و ایجاد ارتباطات بیشتر و گسترده تر و نظارت موثرتر بسیار مهم باشد. “

به گزارش سرویس اطلاع رسانی و روابط عمومی معاون اصلی ، وی افزود: “در آینده باید از تجهیزات تکنولوژیکی استفاده کنیم تا هدف آموزش دسترسی هر دانش آموز به تبلتی باشد که مخصوص دانشجو و فضا باشد.” ابزار برای همه دانشجویان باید یک نگرانی ملی باشد و برای بسیاری از سازمانها و صنایع به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود اولویت است.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *