سایت خبری باشینه

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

سایت خبری باشینه

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

[ad_1]

اسلام تایمز دولت سند یک پروژه بزرگ مانند بزرگراه مالیر را برای حل مشکل ترافیک در کراچی اعلام کرده است ، اما این پروژه باعث آلودگی محیط زیست نخواهد شد. جاده های شکسته ، فقدان وسایل نقلیه عمومی ، ازدحام بیش از حد ماشین های ریکی ، موتور سیکلت و ترافیک در همه جا ، این سناریوی کراچی ، بزرگترین شهر پاکستان است که دولت سند برای بهبود پروژه بزرگراه مالیر اعلام کرد. بیشتر پروژه 39 کیلومتری اعلام شده توسط دولت سند در این شهر احداث خواهد شد که همچنین یک کمربند سبز است و در حفظ محیط نرم نقش اساسی دارد. این ادعا این است که این پروژه به نفع مردم خواهد بود ، اما کارشناسان مخالف هستند و می گویند اگر بتن با بتن جایگزین شود ، کراچی سود کمتری خواهد داشت و ضرر بیشتری خواهد داشت. محمد توید ، برنامه ریز شهری در آزمایشگاه شهری کراچی ، می گوید که از نظر زیست محیطی ، مالیر عامل اصلی در حفظ مرکز اکسیژن و آب و هوا در کراچی است.

بزرگراه 39 کیلومتری از ایستگاه مبادله قیوم آباد جام صدوق آغاز و در بزرگراه ملی Kathor Interchange M-9 فرود می آید. علائم قرمز بر روی سازه های موجود در جاده نشانه این است که به زودی از بین می روند. مشکلات از قبل در چهره ساکنان قابل مشاهده است. برخلاف مردم منطقه ، دولت سند فقط آن دسته از گوتها را كه تحت طرح گاته آباد استخدام شده اند ، به رسمیت می شناسد و فقط یكی از این گوتها وجود دارد. به گفته مدیر پروژه MEW ، 127 هکتار زمین کشاورزی تحت تأثیر پروژه قرار خواهد گرفت. دولت سند برای تکمیل پروژه 27 میلیارد روپیه یک مهلت دو و نیم ساله تعیین کرده است ، اما س theال این است که آیا واقعاً این پروژه ارزش هزینه را دارد؟ به گفته کارشناسان ، این پروژه تغییری در بازی ترافیکی کراچی ایجاد نمی کند ، اما صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *